HTML

Edward Stanley mondta:

Akik úgy vélik, hogy nincs idejük a testmozgásra, azok előbb-utóbb kénytelenek lesznek időt találni a betegségre. Edward Stanley

Címkék

A teszt lényege, hogy folyamatos terhelés mellett meghatározza azt a pontot, ahol a görbe már nem lineárisan nő tovább. A ponthoz tartozó pulzus érték az anaerob küszöb.

A legegyszerűbben a teszt 200m-es szakaszokon végezhető, ahol folyamatosan növeljük a teljesítményt.

A tesztet atlétika pályán végeztem, 150-es pulzussal kezdve, amit igyekeztem 2 ütéssel növelni 200 méterenként. Az elején igen nehéz volt tartani a pulzust, majd 170 fölött egész szépen sikerült. Itt lent az eredmény látható.150-170-es tartományban folyamatosan ugrált, majd 170 fölött ugrálás mentesen nőt a pulzusom. Azt hiszem a teszt egy későbbi időpontban ismétlésre szorul, és lehetőleg futópadon, ahogy előzetesen terveztem.

coconi_test.JPG

A tesztről bővebben: http://www.brianmac.co.uk/coni.htm vagy http://www.runningtools.com/conconitest.htm oldalakon lehet olvasni.

UpDate (2013.06.19.) Március 20-ai teszt eredményei alapján:

Sikeresen rátaláltam egy másik, talán még pontosabb módszerre. A tesztet futópadon végzem. Bemelegítés után 6 km/h sebességre beállítva a padot elkezdtem futni és elindítva az órán a mérést. 200 méterenként emeltem a sebességet 0,5 km/h-val, és ilyenkor mint köradatot rögzítettem az átlag pulzust az órán. Közben egy pár soros mondókát is elmondtam, így ötvözve a pados mérést az un. beszédteszttel. A beszédteszt lényege, hogy amikor már egyáltalán nem megy a beszéd, akkor az alatti tartomány az anaerob tartomány. Majd ezt összevetve a fentebbi oldalon lévő táblázattal és grafikonnal nagyjából pontosan meghatározható az érték:


Mint a legelső tesztnél itt is 171 környékén van a küszöb értékem, a táblázat alapján. De a beszéd is e fölött lesz nagyon nehéz számomra..

Címkék: teszt futás conconi

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fkkm.blog.hu/api/trackback/id/tr945122001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása